Overvaltraining

Je bent zojuist overvallen.
Wat doe je?

Agressiepreventie Coach


Als agressiepreventie coach heb je psychosociale arbeidsbelasting als extra taakaccent en draag je er actief aan bij om het niveau van de collega's en het organisatiebeleid op peil te houden. Aandacht voor de medewerkers maar ook alertheid in een breder perspectief. Je kent de beginselen van de eerste opvang en adviseert collega’s en het management gevraagd en ongevraagd. Voorts help jij medewerkers weerbaarder te worden. Je evalueert situaties en je ondersteunt collega's in de aanpak.

Borging is het sleutelwoord. Je helpt collega's en de organisatie preventief te denken en doen om agressie in ruime zin te voorkomen. Mocht er zich desondanks een incident voordoen dan weet jij hierop preventief te reageren. Immers een adequate en deskundige aanpak voorkomt in vele gevallen erger. Je wordt geen therapeut maar regisseur inzake aandacht en opvang, overige gevolgen en verbeterplannen.

Opleidingsdoel


Als coach en als teamlid is de deelnemer in staat om voor, tijdens en na spanningsvolle situaties adequaat, (pro)actief en professioneel naar medewerkers en klanten te reageren. De coach is na de training in staat vaardigheden in te zetten om medewerkers echt te bereiken, bejegeningsprincipes actueel te houden, verbeterplannen te formuleren en de psychische en materiele schade achteraf zoveel mogelijk te beperken. De deelnemer zal afwijkend gedrag bij medewerkers eerder herkennen en dit op een juiste wijze ter sprake brengen.               

Onderwerpen
Onderwerpen

  • Feedback geven en ontvangen
  • Referentiekader
  • Reflectieverslag
  • Vaardigheden B.A.M.© en E.G.E.L.©
  • Roos van Leary
  • Spanning en stress
  • Doel Aanpak Analyse
  • Benaderingsfasen
  • Coaching- en leiderschapstijlen
  • Coachgesprek
  • Briefing en debriefing
  • Aandacht en opvang

TRAININGSDUUR
TRAININGSDUUR

  • 4 dagdelen à 4 uur of
  • 3 x 2 dagdelen à 4 uur